Dagens dressyrpass - Pelia

DATUM: 2012-09-04 / TID: 22:06:08

Hästbyte idag och jag fick Pelia!
 

Uppvärmningen börja väl ganska bra. Pelia var lagomt pigg och lagomt mycket fram. Men sen stängde hon helt av nät vi skulle göra våran övning. Vi skulle göra en väldigt simpel övning, men jättebra! Vi skulle trava på en volt och när vi kom till mitten av ridbanan skulle vi göra en galoppfattning och galoppera ett halvt varv där vi skulle bryta av till trav osv.. Pelia gjorde typ "fuskfattningar" Jag trodde att hon skulle galoppera, men hon gör typ en fattning och sedan fortsätter i trav och då kom jag i obalans. Vi gjorde den övningen i båda varv - gick lika dåligt i båda. Pelia var lika off när vi gjorde skänkelvikningar också. Jag ville nästan sitta av och börja gråta, men jag ryckte upp mig när vi skulle göra en sista skänkelvikning och då gick det mycket bättre. När vi trava av hästarna blev Pelia riktigt fin och väldigt sammarbetsvillig, synd att hon inte var det hela passet :(
 
Det var första gången jag red henne och man måste ju ha dåliga pass! Så nu lär jag mig utav mina misstag och försöker göra der bättre nästa gång!
har lite bilder från idag, men det går inte sådär jätte bra att ladda upp just nu så ni får denna och de andra någon annan gång!
-Tova
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback