Första ridpasset på Lady Di<3

DATUM: 2012-05-07 / TID: 11:52:00

Här kommer inlägg om första gången jag red på Gulan<3 (26/4-12)
Jag kom till stallet och där mötte Elina mig. Vi tog in Gulan från hagen och fixade i ordning henne. Riktigt snäll ponny, kan jag säga!
Jag skrittade till en grusbana där jag skulle rida och mamma och elina gick bredvid. Elina berättade om Gulan och så. :) När vi kom dit travade jag och galopperade lite, Vilket steg, säger jag bara! Bredvid ridbanan finns en backe där man kan klättra i och jag fick testa. Jag bara "jag tar det i skritt!" Några sekunder senare rusade G upp för backen i galopp... ;) När vi skulle gå ner så stannade hon och stegrade och vägrade och gå framåt, elina berättade innan att hon kunde göra så ibland, och då fick man bli arg på henne så hon gå framåt. Jag red upp för backen tre gånger och Gulan stannade och stegrade alla gångerna, men sista gången ställde hon sig bara en gång ;) Hon knockade mig en gång när hon reste sig, men det fick bra.
Sen skrittade vi tillbaka till stallet. Där tog jag av henne allt och fixade i ordning henne.
Allt känns hur bra som helst, det har öppnat sig otroligt många möjligheter!<3 Kärlek vid första ögonkastet när det gäller Gulan kan jag säga! och dom andra i stallet var jättesnälla och trevliga :)
/Ella
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback