Andra ridpasset på Lady Di

DATUM: 2012-05-07 / TID: 15:52:00

Här kommer inlägg om andra ridpasset på Gulan :)
Först visade Elina vad jag ska göra i stallet och så, sen hämtade vi in henne och fixade i ordning henne. Förra gången jag red hade hon hack, men idag fick jag rida på pelhamet eftersom vi hade bestämt att vi skulle rida till fältis för att jag skulle få testa att hoppa henne.
Det gick bra att rida till fältis, men när vi kom dit ställde sig hon lite på bakbenen, men jag sa till på en gång och då slutade hon.
Vi red på utebanan och var helt själva där. Det var dessutom helt nysopat(eller vad det heter).
Jag travade något varv och sedan började jag galoppera. Pigg ponny!! Jag började travhoppa över en bom i trav och sedan gjorde jag det i galopp. I vänstervarvet blev hon jättestark och drog iväg med mej :p Jag fick stopp på henne tillslut iaf!
Efter jag hoppat över bommen några gånger i båda varv la vi upp hindret till ett kryss. I höger varv gick det bra, men i vänster drog hon bara iväg med mej, hehe ;) Elina fick sitta upp och rida henne lite och visade hur jag skulle göra. Efter det fick jag hoppa upp igen, men jag hoppade inte ngt mer utan skrittade och travade. Sen skrittad vi hem till stallet igen.
Elina gick hem när det var bara lite kvar till stallet så jag fick fixa henne och ta ut henne i hagen själv, men det gick bara bra! :)
/Ella
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback