Markarbete med Wizir!

DATUM: 2012-05-29 / TID: 18:26:55

Fick Wizir idag, en storhäst :)

Märkte redan i skritten hur känslig han var. Värmde upp hästarna i trav i hela ridhuset. Jag la mycket volter och bytte ofta varv. Sedan så fick vi galoppera i båda varv, wow vilken härlig galopp han har! Men det kändes lite ovant att rida en storhästs galopp. Övningen gick ut på att rida över bommarna på volterna, ganska simpel övning, men alltid bra med träning! Tog det i trav först, han var lite seg, men han gick jättefint. Sedan kom vi i galopp, gick ännu bättre, hade kontroll över honom och jag kunde lätt öka volten med hjälp av bara skänklarna. Vi fick sen rida samma övning, men Cissi la upp ena bommen på en sockerbit. Han blev lite mer taggad, men jag lyckades hålla tillbaka honom ganska bra :) Tycker det var en ganska lyckad markarbetespass :) Cissi sa även att min hand såg bra ut, så bara posetiva saker idag :D
Riktigt roligt att rida storhäst, menhar aldrig ridit honom förut så jag var ganska försiktig.

bild lånad från klubbens hemsida - tOVA
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback