Fjärde ridpasset på Lady Di

DATUM: 2012-05-08 / TID: 14:18:00

5/6
Mamma följde med till stallet och hjälpte till idag! Det var dessutom första gången jag hade henne själv!
Jag red i grusgropen. På vägen dit så började hon småstegra lite, men jag sa till direkt och då slutade hon. Vi mötte dessutom tre crossåkare, men det var ingen fara, dom saktade ner farten och så.
Gulan gick huuur fint som helst idag, det var riktigt länge sedan jag hade en sn känsla när jag red. Stundtals släppte hon till och då var det helt underbart att sitta på hennes rygg. Jag red på volter mycket, gjorde övergångar och halter och försökte mig på lite skänkelvikning. Hon är starkare i vänstersidan, det framgick väldigt mycket när man red på volt, men jag hade fortfarande kontroll.
När jag red hemåt så galopperade jag en bit, hon typ hoppade på stället när jag saktade av, haha sötponnyn!
Jag är så sjukt nöjd med ridpasset idag, det här kommer jag bära med mig ett tag!
/Ella
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback