Dagens Ridpass

DATUM: 2012-05-07 / TID: 16:59:39

skrev inget om förra veckans ridpass då Cassie inte riktigt var sig själv då hon tyckte det var lite konstigt att hennes hagkompis stod med ett föl i en annan hage.

Cassie: Skritta fram henne ute. När jag skulle rida över ridbanan skygga skygga hon för något så hon blev alldeles uppstressad. Joggade igång henne & hon var överallt. Jag försökte få henne lugnare igenom att lägga in halter när hon försökte dra iväg. Hon blev genast mycket trevligare att rida & mycket mer mjukare. La in galopp när det kändes bra. Cassie bara drog iväg.. Så jag galoppera i båda varv & försökte bara få henne lugn, någorlunda bättring iallafall. Supernöjd över finaste tjejen idag ♥

Cornette: Redan när jag hämtade in henne var hon väldigt stressad & hon visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen. När jag skulle sitta upp så skygga hon för något så Yvonne fick hjälpa mig att hålla i henne. Jag skritta ut & hon kändes lite lugnare. När vi kom tillbaka in på ridbanan så skygga hon igen för något, sen så var hon som en tickande bomb. Valde att avsluta så det inte skulle hända något. Istället för något "riktigt" ridpass så fick hon en rejäl ryktning så hon blev riktigt fin i pälsen.
-Tova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback