Dagens ridpass - Cassie

DATUM: 2012-05-13 / TID: 18:17:01

När jag skritta fram henne så kändes hon ganska lugn faktiskt. När jag kom tillbaka till ridbanan så börja jag trava. Tänkte inte så mycket på formen bara att hon skulle vara lugn och framme för skänkeln. Jag la ganska mycket fokus på halter. Fick henne lugn och hon svara verkligen på skänkeln. Galoppen var en katastrof! Hon körde sitt egna race medans jag satt uppe på hennes rygg och drar bara i tyglarna. Sedan fick jag lite tips på hur jag skulle få henne lugnare i galoppen. Så jag körde ett varv till med galopp och wow vilken förändring det blev direkt. Hon var helt underbar att rida på! Skritta av henne i spåret när jag hade travat av henne.

Tänk, att en liten miss i ridningen kan orska så mycket och förändra så mycket när man gör rätt istället!

är så glad att jag får rida denna fina tjej ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback