Dressyr på Saiguss (?)

DATUM: 2012-03-08 / TID: 21:56:22

har inte suttiit vid datorn nåt så därför fick ni inte nåt inlägg om tisdagens ridpass..
Jag hade iallafall Saiguss! :) Red barbacka på honom. Vi värmde upp hästarna i skritt och trav. När vi gick in på volterna och jag försökte kräva lite mer av honom så slängde ha upp huvudet och rusa iväg. Galoppen ska vi inte ens tala om - katastrof! Gick inte att komma åt honom. Han körde liksom sitt eget race och gjorde allt för att slippa jobba. Där satt jag ju barbacka och försökte göra honom lugnare. Tillslut fick jag springa iväg och hämta sadeln. Vi tränade ryggningar, Saiguss gjorde det fint, men han var så piigg! Pratade med Cissi och hon sa att han inte hade gått sedan i Fredags och det var nog också vårkänslor så jag fick jobba honom i volter och försöka få honom lite lugn.

Jag blev jätteledsen att det blev sådär, det kändes inte alls som Saiguss. Jag stanna kvar och kolla på andra gruppen som skulle rida. Då skötte minsann Saiguss sig :/ .Tova
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback