Dressyr på Lee

DATUM: 2012-03-08 / TID: 16:25:46

Jag kom hem senare än vanligt igår + att jag var supertrött, så jag skriver om dagens ridpass nu i stället!
Häst: Lee
Huvudövning: Förvänd galopp
Lee stog helt ensam i ponnygången när jag kom, så hon var rätt mysig i boxen ;)
Vad liten hon kändes att rida, tror faktist hon är mindre än Scilla! Men jag tror inte jag är för lång. Lee's sadel är riktigt obekväm, och den gilder fram och tillbaka på ryggen, så jag satt dåligt i sadeln och behövde dessutom balansera upp sadeln. Så min sits var allt utom bra!
Redan när vi började trava kände jag att hon var van med nybörjarlektioner, hon började sparka bakut bara jag ställde henne i hörnen. Lite drygt när man börjar komma in i ett bra tempo.
När vi travade gjorde jag mycket tempoväxlingar för att hon ska komma igår bra och sa. När vi galopperade så gick det rätt fort men jag lät henne springa på, för jag märkte rätt fort att hon jag tog förhållningar bröt hon av. Högergaloppen satt jättebra idag, ingen korsgalopp alls, som förra gången jag red henne (för ungerfär ett år sedan).
Som huvudövning red vi förvänd galopp, det var ju jättelätt! ;)
Bild på hur vi gjorde ↑
Vi red på ena volten i vänster galopp och bytte om volt, men höll galoppen. Sedan gjorde vi samma i andra varvet.
Lee var jätteduktig och när vi travade av gick hon rätt fint tycker jag! Jag fick ner henne i en lite lägre form då.
Nästa vecka ska vi ha markarbete/hoppning barbacka!
Foto: Mästerfotografen Tova! ;)
/Ella
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback