Dagens ridpass

DATUM: 2012-03-27 / TID: 19:01:55

Häst: Saiguss ♥
Övning: Banhoppning
Mål med hästen: Bra galopp
Mål med ryttare: Korta tyglar, självsäker och bestämd

Vi fick inte skritta så länge innan vi börja trava och galoppera. Saiguss var väl lagomt pigg. I galoppen skulle vi arbeta dom i lätt sits,  jobbigt! Sedan fick vi hoppa fram på räcke räcke. Jag hade ganska dålig galopp, men blev lite bättre när vi hoppa om igen. Sedan fick vi hoppa kombinationen. Jag vek av första gången, men efter ha pratat lite med Tina så hoppa jag och det gick bra.

Vi skulle sedan hoppa banan. Tyckte det gick super sista hindret på kombinationen känndes helt underbart. Inga konstiga hopp ;) Men det kändes att det var länge sedan för mig jag hoppa. Känns som jag inte har någon balans efter hindrena. Som avslutning hoppa vi räcke räcke igen höjden låg väl på 60-65cm. Vi kom in med ganska dålig galopp, men innan sista räcket så tröck jag på honom och vi fick et jättehätligt språng över hindret.

Tina sa att hon tyckte det såg bra ut, men jag måste komma över spärren. Men nu känner jag att Saiguss kan ju hoppa. Han tycker ju att det är jättekul så jag måste lära mig att det är kul och inte läskigt..

Är både nöjd över min och Saiguss insats idag! Tycker Saiguss skötte sig fint och hoppa super hela ridpasset. Nu är jag mer taggad för nästa hoppass! :)♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback