(Av)hoppning på Waldo!

DATUM: 2012-03-27 / TID: 20:31:03

Tränade hinderdyning idag, hehe... :p

Häst:Waldo
Övning:Banhoppning
Att tänka på:Inte tveka och att sitta kvar :p
Dethär gjorde jag bra:Tempot och att jag fick bra fart på han!
Jag kom till stallet typ 7 minuter innan ridningen började, minst sagt glad över att Waldo gick lektionen före!
W har suuuuperseg, och sporrrar var ett smart drag!
Vi skrittade något varv och började galoppera på en gång efter. Han tog galoppskänkeln jättebra och kunde fatta från skritten :D
Vi hoppade fram två gånger på två räcken med 4-5 språng mellan och sedan 2ggr på kombinatonen i andra varvet.
Sen var det dags för banan. Jag fick hoppa sist så jag fick sitta och vänta i alla fall 10min.
Tina höjde innan jag skulle hoppa, utan att fråga mej såklart haha, men det är bra med utmaningar!
Såhär var banan:

Ettan och tvåan gick jättebra, men på trean slavade jag med vägen så vi kom fel, Waldo försöke hoppa men det gick inte och jag gjorde en kullerbytta/volt över halsen på W och landar med huvudet först.
Jag landade rätt bra, så jag hoppade upp igen. Vi fick två stopp till på det hindret, troligtvis på grund av att både Waldo och jag blev lite skärrade av "krashen". Men tillslut kom vi över. Vi fick ett stopp på fyran också, men det var mitt fel. Resten av banan gick jättebra och Waldo hoppade stort och fint! Jag vet inte hur högt det var, men det var väl runt 80/90!
Jag är trots allt nöjd med ridpasset!
Jag känner mej inte alls skadad efter ridpasset, jag har bara lite ont i huvuet, ryggen, nacken och sträckt andleden. ;)
Bästa<3
/Ella
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback