Märkeshysteri

DATUM: 2012-07-06 / TID: 19:47:44

Jag såg nyligen en diskution på dv där en tjej tyckte att man inte borde få ha häst om man inte hade råd med märkessaker. Jag bara wtf?! OKEJ, märkessaker är ofta snyggare, men jag köper hellre fem snygga schabrak på hööks än ett märkes på ryttarstugan.
Och det här att man inte skulle få ha häst om man inte har råd med märkessaker?
Jag vet att jag kommer lägga pengar på annat än märkessaker, t.ex träningar! Jag kanske lägger ner lite pengar på ett snyggt tävlingsschabrak, för hemma i stallet är det liksom ingen som bryr sig om var sakerna kommer ifrån.Ja, och kanske ett att ha på träningar, men annars är det ju inte värt det för man vill ju att andra ska se att/om man har märkessaker.
I större stall (t.ex ridskolor) vet jag att det brukar kunna vara lite prestige om vad för saker man har. Men varför är det så egentligen? Typ "Jag har whitaker schbrak så därför rider jag bättre än dig!" Så jag lägger hellre pengar på träningar så jag blir bättre på att rida.
Lite tankar bara, kommentera gärna om ni har lite andra tankar om saken :)
 
 
/Ella
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback