Ett beslut om min framtid

DATUM: 2012-07-22 / TID: 11:17:00

Gymnasieval..
 
Jag har två som jag velar fram och tillbaka på. För ett år sedan så var det solklart att jag skulle gå på REAL-gymnasiet. Sen så köpte jag min kamera och jag blev mer och mer intresserad av det så då bestämde jag mig att jag skulle söka till nå media-pogram. Sen har jag jag gått sådär fram och tillbaka.
 
Nu i sommar så gick jag på sommarkurs, IT-MEDIA. Jag tyckte det var jättekul och då hade jag bestämt mig jag skulle gå på JB. Nu när jag var hos farmor och farfar så åkte vi till ett ställe som hette bergåkra. Vi pratade med en kille där och han berätta att de skulle göra det till ett gymnasie - med hästinrikting. De kunde erbjuda tränare från andra länder och även bra tränare ifrån Sverige. Då blev det svårt igen.
 
Jag verkligen älskar hästar och drömmen är att bli något inom det, men jag är så rädd att jag ska tröttna.. Men det är samma med fotograferingen, jag kanske tröttnar på det också? Men jag älskar att fota också..
 
Det är mitt beslut, ingen kan påverka vad jag vill göra. Jag kan inte välja något för att göra en annan glad och i slutändan gör så jag mår dåligt.
 
Jag har en stund att tänka och fundera, men snart är det dags för mig att börja söka.. Och jag vill verkligen inte välja fel. Detta beslut handlar om min framtid!
-Tova
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback