Pay'n jump på Waldo

DATUM: 2012-01-14 / TID: 20:10:21

Säker på att det inte är fredag den 13 idag??

Jag kom till stallet kl 14 och då byggde vi banan. Sedan gick jag den två gånger.
Efter det gick jag till stallet och började pyssla med Waldo. Efter ett tag så kom andra tjejen som skulle ha W och bytta schabrak till han... Så jg fortsatte att borsta ett tag till, var en riktigt gosig ponny idag<3 Efter det sadlade jag tränsade vi. Sedan kom tjejens mamma och satte en röd rosett i svansen, jag bara okej? Han sparkar ju typ aldrig nu något mer, men men ;)
Sedan gick jag in i ridhuset och kollade på dom som hoppade medans hon som också skulle ha W värmde upp han. Man blev ju lagom förvånad sen när man slängde en blick mot framridningen och ser att hon som skulle ha Waldo innan mej red Bamse! Så jg gick dit och frågade och hon tyckte att W var bråkig, så hon bytte till bamse! Eftersom jag fick ha W mer tid då så klagade jag inte precis! ;)
Jag skrittade ute ett tag innan jag fick komma in, det var jättehalt, så jag kunde inte trava. Men jag fick snabbt komma in i ridhuset för att hoppa fram! W va ju uppvärmd, så jag kunde börja galoppera på en gång. Det var ingen ordning alls på framridningen, men Waldo var pigg och framåt. Jag hoppade först fram på oxern en gång, hade nog lite lite fart så han tog ett jättestort språng, så jag flög fram gå halsen och skrapade upp hakan och tänkte att; Nu ramlar jag av! Men W var "snäll" och stannade så jag kunde räta upp mej. Jag kom på oxern igen, men jag var helt i obalans... Jag hoppade en gång på räcket, mer hann och kunde jag inte eftersom det var rätt kaos på framhoppningen! När jag galopperade förbi ingången så skyggade han för något, jag vet inte var, men han blev lite spänd för det. Men jag körde mkt övergångar och han började söka sig neråt i formen stundtals och började slappna av.
Sedan var det ju min tur att komma in på banan, Waldo blev jättestirrig och höll på att skygga och så, men jag hade mycket tid på mej innan jag skulle börja eftersom jag var först att hoppa 70. Så jag travade runt några hinder, men det var inga tillhinder eller ågot som såg läskigt ut, så jag galopperade ist på volt och försökte få han att spänna av.
Mot första hindret travade jag, sedan blev det samlad galopp ;) Det gick inte så snabbt, men det är skillnad mellan seg och samlad häst och Waldo var allt utom seg. Han hoppade av bra och jag var rätt följsam för att vara mej iaf! Jag bröt av till trav ibland då jag kände att han blev för spänd. Det blev en rätt hackig, men felfri ritt ich dom som kollade sa att det såg jättefint, en frågade till och med om det var min häst! Jättekul att höra sånt! :)
Jag är huur nöjd som helst!!! Det är såhär det ska kännas att rida<3

Ni undrar säkert varför jag skrev det jag skrev i början av inlägget! Jaa, jag har klippt mej i fingret, skrapat upp hakan, rivit mej på en skruvmejsel, snubblat i trappen och slagit mej på en massa saker... Är man klumpig så är man!!

Mamma filmade, så jag laddar upp filmen när datorn vill samarbeta... ;)
Finaste W<3
/Ella
Kommentarer
Postat av: therese ekendahl

hej sötis!

jätte fin blogg måste ja säga!!

just nu har jag en tävling på bloggen gade vart riktigt roligt om du ville vara med i dagens blogg! det ända du behöver göra är att skriva" jag är med"

hoppas verkligen du vill vara med!

http://theresefabienne.blogg.se/2012/january/dagens-blogg.html#comment

kram!<3

2012-01-15 @ 10:21:27
URL: http://theresefabienne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback