Markarbete på Saiguss

DATUM: 2012-01-24 / TID: 20:31:04


Häst: Saiguss
Övning: Bild nedanför ↓
Mål med hästen: Lite kvickare i fötterna och söka sig mer neråt.
Mål med ryttaren: Takten och sistsen

Kom ganska tidigt idag så jag stog och mös med poppohästen ♥ Träna lite på att pussas, han fatta direkt! :) Såg även även att dom hade rakat honom, kanske inte så snyggt precis, men han svettas så otroligt mycket så det var väl behövligt. Han var supersnygg rakad ;)

I uppvärmingen så försökte jag få honom framme för skänkeln och tänka lite på formen. Galoppen är lika super som alltid, formen som behöver tränas där! Vi fick först trava över ett antal bommar som låg på marken. Saiguss skötte sig, men jag måste tänka på takten! Sedan galoppera vi över dom. Saiguss gjorde härliga språng över bommarna ♥ Cissi la sedan upp två hinder på slutet, vi skulle komma i galopp. Jag behövde hjälpa honom mycket för att han skulle komma över och hålla farten. Cissi la sen upp ett tredje hinder och vi gjorde samma sak. Gick galant där också. Idag fick vi bra språng, bra samlad galopp och han blev kvickare i benen på slutet. Även om det någon gång blev lite missförstånd så rädda han mig.
När vi trava av hästarna så fick jag honom i låg och lång form. Är verkligen suupernöjd över ridpasset! När jag red markarbete på Saiguss för första gången så snubbla han typ över nu lyfter han verkligen på benen! Älskar verkligen den ponnyn! ♥ -Tova


lite halvt charmiga bilder på mig och Saiguss förra veckan..
Kommentarer
Postat av: isabella

Tack för din fina kommentar :) Det hoppas verkligen jag också, har haft riktig otur nu i snart 2år. Men nu får jag hoppas att turen håller i sig :)

2012-01-25 @ 09:39:15
URL: http://isabellaf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback