Hoppning på Waldo

DATUM: 2012-01-25 / TID: 20:32:53

Ojoj, vad jag fick kämpa..!
Vi fick börja med att värma upp i skritt å trav självständigt. Waldo var superdryg och jag red som en kratta. Jag lät han springa in i sitt eget tempo och sedan tyckte han att man kunde vara lite skänkel och spödöv...
Sedan fick vi börja galoppera.
Den här övningen fick vi göra en och en medans de andra fick skritta runt på andra halvan. I höger varv gick det dååligt med i vänster gick det rätt så bra!
Som avslutning fick vi hoppa en oxer på diagonalen. Vi hoppade den 5(?) gånger. Det näst sista språnget blev riktigt bra.
På slutet fick vi som vanligt feedback av Tina. Hon sa att jag måste kaxa på mej mer i ridningen och sparka på han om han inte lyssnar och så. Hon tycker också att jag ska ha sporrar när jag rider Waldo.
/Ella
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback