Gårdagens dressyrpass med Saiguss

DATUM: 2012-01-11 / TID: 16:43:34


orkade verkligen inte skriva igår då jag var ganska sur och less..
Men jag red iallafall Saiguss! Kom lite senare en vanligt, men jag var klar till tio i iallafall.
 Vi skritta fram hästarna och trava lite. Saiguss kändes jättekonstig, men jag tror det var pga framridningen som kanske höll på i tio minuter! Vi arbetade hästarna på volterna, med att ställa höger och vänster i båda varven. Här kände jag verkligen vilken skillnad det var på Saiguss när vi inte hade uppvärmt tillräckligt. Han var stel i båda sidorna och drog sig väldigt mycket in mot mitten när vi skulle öka volten och när vi skulle minska den så drog han sig utåt. Han var ganska pigg också.  Han gick i form lite då och då. När jag la volter så gick det jättebra! Men somsagt jag tycker absolut inte jag eller Saiguss gjorde en dålig insats igår, fast jag kunde väl ha varit mer koncentrerad. När vi skritta av dom så sa Cissi att jag rider Saiguss jättefint, älskar att höra sånt känner mig mycket bättre!! :D 

Efter ridpasset tog jag in honom och han var verkligen dyngsur! Skulle gärna viljat stanna kvar och verkligen rengöra honom, men vi hade ganska bråttom hem så jag fick borsta bort allt svett och allt sand. /Tova
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback