Första ridpasset på Cassie

DATUM: 2012-01-22 / TID: 17:03:39


Stod och borsta i ung en timme innan jag sadla och tränsa henne. Fick rida i dressyrsadel.. När jag hoppa upp på henne så börja hon genast att trava iväg, men tillslut fick jag henne i skritt. Gjorde lite volter, serpentinbågar, åttor, fram-och bakdelsvädning, gjorde mycket halter och skänkelvikningar. Oj vilken ponny att göra skänkelviknigar på! Hon var lätt att få ner iform, men fick träna lite på att hålla henne där nere. När jag höll på att avsluta så kommer en motorcykel , så då blev hon lite studsig så red en stund till så hon blev lugn igen. Är jättenöjd, men måste tänka på mycket när jag rider henne.
-Tova
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback