Dressyrträning på världens bästa!

DATUM: 2012-01-17 / TID: 19:12:08


Häst: Saiguss ♥
Övning: framdelsvädning
Mål med hästen: Få honom att söka sig neråt mer, framme för skänkeln och lugn.
Mål med mig: Händerna och att sammarbete med Saiguss

Idag börja vi tidigare än förra gången så jag hann inte bli så stressad :p Fick börja skritta så fort man hade suttit upp! När vi värmde upp i trav så sökte han sig fint neråt, i galoppen var han underbar det var sån skillnad från förra veckan. Nu kunde jag samla ihop och verkligen rida med i galoppen! När vi galoppera så kände jag att det kändes konstigt så jag hoppar ner för att se vad det är då ser jag att min ridstövel har gått sönder i dragkedjan -.- Men jag fick hämta tejp så hjälpte Cissi mig att tejpa ihop stöveln.

Hoppa upp igen och då börja vi med att träna på framdelsvädning. Fick "visa" hur man gjorde med Saiguss. Han vill gärna gå fram när jag gör framdelsvädning, men Cissi sa att det såg bra ut ;) När alla träna på det så blev han ganska pigg och ville bara gå framåt så jag fick jobba rejält för att få runt honom. När vi hade gjort en framdelsvädning skulle vi komma fram i trav och sen galopp, vi skulle fortsätta inanför spåret. Saiguss skötte sig jättebra! :) På slutet när vi trava av hästarna så gick han i form och vi hade ett jättebra tempo.

Cissi sa att jag var jätteduktig som kunde ha honom så rak inanför spåret, då han är ganska vinlig och vil gärna böja mycket på halsen :) Är supernöjd med världens bästa ponny ♥
/Tova

måste fixa nya bilder!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback