Dressyr på världens bästa Indy ♥

DATUM: 2012-01-03 / TID: 22:14:36

Riktigt, riktigt lyckat dressyrlektion på Indy!<3
Jag kom ca 20min innan till stallet, borstade och myste lite med henne. Sedan tränsade och sadlade jag och gick in i ridhuset och började värma upp. Hon var pigg och lite stark.
Sedan började privatlektionen. Jag tränade på formen.
Hon var rätt stark och så till en början men blev mjukare eftersom.
Jag började med att skritta på volt, ställa inåt och utåt och försökte få henne i form. Jag gjorde det i båda varv.
Sedan gjorde jag det i trav.
Efter det så gjorde jag skänkelvikning, och ökningar på diagonalen. Jag arbetade också mer på volten i galopp och ställde henne utåt och inåt.
Indy var helt underbar att rida, kändes som jag flög fram i ökningarna och hon gick i en stadig form och arbetade under sig.
Jag behöver tänka på att sträcka upp mej och hålla armbågarna intill kroppen. Förutom det fick jag mest bra feedback. Cissi tyckte att jag skulle rida henne mycket och kanske komma ut på lite tävlingar (dressyr).
Efter ridlektionen hade jag tyvärr inte så mycket tid att gosa med bästa hästen eftersom jag skulle iväg.
Det känns nästan som jag svävar frram, haha, nejdå men jag är så sjuuukt nöjd över ridpasset självförtroendet har typ sjutit i höjden ;)
Ska bli riktigt kul att se bilderna som Tova fotat! :D

Jag har också anmält mej till pay'n jump på Waldo 14/1. Ska hoppa 70cm.
/Ella
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback