Åsikt - Ridskoleryttare

DATUM: 2012-01-27 / TID: 12:45:00

Mina åsiker om ridskoleryttare

Jag är ju själv en som rider på ridskola. Och alla har ju varit nybörjare någon gång, ingen kan rida perfekt! Hästarna är ju underbart snälla, men man ska inte glömma att dom är flyktdjur. Kan tycka att vissa ridskoleryttare kan visa mer respekt för hästarna. Typ tre stycken kan gå in hos en häst som dom är rädda för och börja skrika, då kan man ju fråga, vad tänkte dom på?

Eller när man har ridit i 4år, ska man inte kunna fixa sin häst i tid, kunna sätta utrustningen rätt? Sånt blir jag galen på! En själv kan stå färdig i tid medans andra drar på ens lektionstid, man betalar ju för att rida! Förut tyckte jag att det var jättekul att hjälpa folk med deras hästar, men nu används jag som en "personlig hästskötare" Och om jag kommer lite senare då har jag faktiskt inte tid att hjälpa folk!

Kan inte säga något som hur ridskoleryttare rider, då jag vet faktiskt inte hur länge dom har ridit. Har tittat på någon lektion med mindre ungar och jag tycker dom är jätteduktiga!
Kom gärna med era åsikter också!
-Tova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback