Tisdagens ridpass

DATUM: 2012-08-31 / TID: 17:08:17

Saiguss och hoppning
 
Börja att värma upp hästarna i hela ridhuset, men ingen hade koll på någon så jag fick hålla på på en volt när jag galoppera.
Våran övning ↑

Vi började att trava över det "gråa hindret" sedan skulle vi fatta galopp vid A och sedan hoppa ett lågt kryss och sen lägga volt och sedan hoppa det andra. Vid C skulle vi sakta av till trav igen och trava innan den oranga bommen och då skulle vi vända och trava över bommarna. 
 
Övningen gick väl sådär, hade träningsverk i benen så så fort jag slarva lite med benen så tog han chansen att dra sig lite utåt. Vi fick hoppa liiite högre på kryssen som avslutning. Vi skulle få så in så många galoppsprång mellan hindrena på långsidan. Första gången hoppa vi på 6 och andra 5. Ganska nöjd med sprången över hindren, men han blev ganska pigg och drog igen och då höll jag i för mycket i tyglarna och inga ben så då blev det trav innan andra hindret.
 
Ett ganska ok pass, fanns mycket saker som skulle ha ändrats, men vi kan ju inte vara på topp varje dag!
 ;)
 
Menningen var att jag skulle ha med mig någon som skulle fotografera, men min farfar släppte av mig vid stallet så ingen kunde fotografera. Ska försöka få lite bilder till nästa gång!
-Tova
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback