Stalldag

DATUM: 2011-10-29 / TID: 17:51:22

Följde med Hannah till stallet idag. Stallet heter tveastallet om jag minns rätt. Har iaf haft en jättemysig dag med Hannah och Wille (Regent William).
När jag kom till stallet hade Hannah tagit in han så vi borstade lite innan vi fixade i ordning han och gick till ridbanan. Jag fick börja rida han och han är liten storhäst, så han kändes jättestor i jämförelse med Indy som jag red sist. Jag skrittade och travade fram, han var faktist lite småsvår att rida och jag hade på tok för korta läder, så vi kom innanför spåret hela tiden, haha! Sen fick jag trava över lite bommar. Sen fick jag hoppa i trav nån gång, gick väl sådär, sen fick jag hoppa i galopp, han hoppade av tidigare än jag är van vid så jag var ju allt utom följsam! Sedan red Hannah han och det såg hur fint ut som helst! Wille är ju travare och när hannah fick han så fick han panik om han fick syn på ett hinder och nu kan han hoppa 1m! Och hannah har haft han i lite mer än ett år tror jag. Helt otroligt vilket jobb hon har gjort med han! Efter båda ridit så tog vi in han i stallet och
mös lite med han. Sen så skrittade jag han barbacka till hagen(han går på lösdrift) och hannah gick bredvid. När vi skulle gå ner för en backe så kändes det som jag skulle åka ner för halsen på han ;-)
Bilden lånad från hannahs fb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback