Hoppning på Indy, ramlade av! - Ella

DATUM: 2011-10-25 / TID: 19:54:48

Idag var det banhoppning på shemat och jag hade Indy. Det kändes bra när vi värmde upp och hoppade fram, Indy var pigg och framme för skänkeln och var helt underbar att rida <3
När vi skulle hoppa bana fick man välja hur högt man ville hoppa och jag hoppade kanske 70, 80? Men iaf jag kom mot första hindret och jag höll henne lite för kort, så hon stannade. Jag kom mot hindret igen och det gick rätt så fort och jag kände att; Nu hoppar hon! Jag gav eftergift och skulle precis börja följa med i språnget när hon kastade sig åt sidan. Jag var inte allt beredd utan flög av på sidan in i hinderstödet. Jag har hört andra berätta hur det gick till för jag kännde att jag höll på att ramla av och sedan låg jag på marken och såg Indy kasta sig åt sidan och galoppera iväg. Jag har ett svullet, ömmande knä, men annars har jag bara lite småont i nacken och i ryggen. Så jag hade ändå tur i oturen!

På onsdag ska jag vara med på pay'n jump på Waldo, 70cm. Har aldrig hoppat bana på han, men vet hur man ska rida han så det går säkert bra! :D
Favoritbild i repris. Bilden är från dressyr KM förr förra helgen. :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback